۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۵۶۵۷۹۴
مسؤول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه‌های علمیه:

وام گرفتن قدرت از ظالمان نتیجه ای جز ذلت و غارت ندارد | شیخ عیسی قاسم پرچمدار جهاد و استقلال طلبی در بحرین است

حجت الاسلام والمسلمین زمانی کسانی را که به دنبال وام گرفتن قدرت و عزت از دولت‌های استکباری هستند، افرادی غافل توصیف کرد و گفت: نتیجه وام گیری از استکبار چیزی جز غارت کشورهای اسلامی نیست.
مراسم دومین سالگرد محاصره بیت آیت الله شیخ عیسی قاسم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی مسؤول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه‌های علمیه، در مراسم دومین سالگرد محاصره بیت آیت الله شیخ عیسی قاسم، که ظهر امروز در سالن کنفرانس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، با اشاره به دومین سال محاصره بیت شیخ عیسی قاسم، کسانی را که به دنبال وام گرفتن قدرت و عزت از دولت‌های استکباری هستند، افرادی غافل توصیف کرد و گفت: این دسته افراد از غارت کشورهای اسلامی به دست دولت‌های استکباری و ظالم دنیا غافل هستند، باید توجه داشت که نتیجه وام گیری از استکبار چیزی جز غارت کشورهای اسلامی نیست، البته دولت‌های استعمارگر و ظالم دنیا هیچگاه نمی توانند ماهیت واقعی خود را پنهان کرده یا تغییر دهند.

وی خاطرنشان کرد: این جریان گاه در دولت‌ ایران هم مشاهده شده که برای کسب قدرت و عزت، به دنبال ارتباط با دول استکباری دنیا بوده‌اند، غافل از این‌که پرونده 400ساله آمریکا و انگلستان مملو از سیاهی، جنایت و خیانت است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی تأکید کرد: اگر احیانا کسانی به صورت پنهانی با دولت‌های استکباری ارتباط برقرار کرده و ولایت کفر را بپذیرند، هرچند به ظاهر مسلمان باشند جزء امت اسلامی نخواهند بود.

وی با بیان این‌که اسلام به دلیل علم و عقل محدود انسان، او را شایسته قانون‌گذاری نمی‌داند و از این رو حاکمیت انسان بر انسان را قبول ندارد، گفت: فریاد شیخ عیسی قاسم، فریاد حاکمیت الهی و اعتراض علیه حاکمیت طاغوت است، چراکه اسلام اجازه پذیرش طاغوت را نداده و در مقابل آن به مبارزه امر کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با اشاره به لزوم وجود مردم سالاری دینی در حاکمیت کشورهای اسلامی بیان کرد: در حکومت اسلامی باید به آرای مردم توجه داشت و امور لازم را بر مبنای مشورت با مؤمنان انجام داد، فریاد شیخ عیسی قاسم هم فریاد مردم سالاری، حاکمیت دینی و بر اساس ظلم ستیزی است.

وی با تأکید بر این که برای استقرار حاکمیت الهی، راهی جز ایستادگی و شهادت وجود ندارد، گفت: بسیاری از فرزندان اهل‌بیت‌ طاهرین(ع) برای استقرار عدالت و حاکمیت الهی به شهادت رسیدند، زیرا راه عالمان اسلامی برای نهادینه کردن حاکمیت الهی، راه مبارزه، جهاد و شهادت است.

مسؤول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه‌های علمیه بیان کرد: گرچه رسالت و تلاش برای استقرار حاکمیت الهی بر عهده همه امت اسلامی است، اما روحانیت در طول تاریخ پرچمدار جهاد و ظلم‌ستیزی اند چراکه علما ورثه انبیای الهی هستند و عالمان اسلامی ثابت کرده‌اند که هیچ‌گاه آرامش دنیا را بر شهادت و مقاوت ترجیح نمی‌دهند.

وی با بیان این‌که در عصر حاضر هم حضرت امام خمینی(ره) با انتخاب مسیر جهاد و شهادت، پرچم‌دار حاکمیت الهی شدند، گفت: امروز در کشور بحرین پرچم قیام، جهاد و استقلال طلبی در اختیار شیخ عیسی قاسم است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی در پایان با اشاره به برخی از خواسته‌های مردم بحرین بیان کرد: حاکمیت قانون الهی، اجرای قانون اساسی مصوب بحرین، تامین حقوق شهروندی تمام مردم بحرین، آزادی زندانیان مظلوم، رفع حصر از بیت شیخ عیسی قاسم، درمان این عالم ربانی و نیز لغو حکم ظالمانه رفع تابعیت از شخصیت‌های بحرینی که در رأس آن شیخ عیسی قاسم قرار دارد از مهمترین مطالبات مردم بحرین است./876/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات